1

Lesson Notes

T1: Good morning, dear children.

Ps: Good morning.Computer

T1: We are glad to see you.Enjoy English

Ps: We are glad to see you too.

T1: Today we have an unusial lesson.

T2: We have many guests at our lesson.

Ps: Nice to meet you.

T1: Today we shall go to one of the English speaking countries.

T2: By the way, name the English speaking countries.

Ps: America, Canada…Computer

The map of the world

Computer

A Friend in need is a Friend

Indeed.

T1: Translate it, please.

T2: Name the sound – [n]

Name the sound – [d] Practice of these sounds.

Name the sound – [i:]

T1: Let’s read a proverb

Practice of the proverb “A friend in need is a Friend Indeed.”

T2: What country shall we go to?Computer

? / ? / ? / ? / ? / ? / ?
F / Y / N / E / C / U
R / G / D / E / S
I / L / C / T
C / I / R / R
A / S / E / A
H / A / L
M / I

Guess, please what letter is missing?

Who wants to go to the blackboard?

P1, P2: … Guess, name and write the letter.

It’s great! We did it. So we shall go to America.

T1: Why America?

Ps:______

T1: Today Americans have a very nice Holiday – Thanksgiving Day.

Translate it, please.

Repeat it after me.Computer

T1: Let’s start our voyage!Thanksgiving Day.

This is our ship!Computer

T2: But we need a captain!“MayFlower” /the ship/

Captain: I am your captain.

T1: He speaks English. Children, ask him questions!

Ps: > Capt.

What is your name?

Where do you live?

Where are you from?

How old are you?

How are you?

What is your hobby?

Captain: Per aspero ad astro!

T1: Is it English?

IsitRussian?

T2: Ребята это очень древний язык – Латынь. В те древние времена все образованные люди знали латынь. А что необходимо знать сейчас, чтобы быть образованным человеком?

Perasperoadastro – через тернии к звёздам. Чтобы это значило. Как вы думаете?

Ps: ______

Чтобы достичь цели, нужно пройти через трудности.

T1: But our ship is waiting for us!

Let’s sing a song about our ship.

Ps: (a song)

The ship is sailing…

Captain: Be careful! A storm is coming!

T1: What is it? I can’t understand it!

Help me read these words!

T2: Take your sheets of paper and write these words correctly!

P1: P2 T1 T2 go to the blackboard and write the word. - Computer

T2: We did this task. Fantastic!The words

T1: Oh, I have a headache!

T2: Oh my eyes…

T1 – T2: We need a doctor!

Doctor: I’ll help you! What‘s the matter?

T1: Dear doctor! Help us to be healthy, please!

Doctor: First of all wash your hands!

A Song “Wash, wash…”

Doctor: Children, do morning exercises!

A song “My hands upon my head I place…”

Doctor: Be healthy!

T2: Children, What’s the Russian for “to be healthy?”

Ps: ______

Captain: Attention, please. I see a strange ship.

Oh I see a lot of pirates!Computer

(Вбегают пираты к детям.)Thepirate’sflag

PiratesPupils

T1: Sir, excuse us, please. We go to America.

Pirates: It’s our ocean!

T2: But we go to America. We have no time!

Pirates(пошептались): Do this crossword!

w / l / i / s
p / i / n / k
i / t / a / l
g / t / s / t
s / l / l / t
l / e / n / e
x / o / s / n

T1: Children! Find the words and read them.

P1, P2, P3…

T1: Thank you, children.

Pirates: Help us! We can not read!Computer

T2: Children, can you read?The letter in the bottle

Let’s help the pirates! Read the letter!

Computer

SOS SOS SOS

My name * Fill. My surname * Black. I * a pirate. My ship * in danger I need your help. I have many friends. They * pirates too. I * from England. Help me, please.

Love. Fill Black.

T1: Take your sheets of paper. Find task 3, and write am, is, are. Let’s read the letter.

Pirates: Fill is our friend. Let’s go! Let’s help him! (убегают)

Captain: I see the coast! It’s America! I see Indians!

(заходятиндейцы)

T1-2: Hello. Nice to meet you!

(молчание)

T1: They can not speak English. These presents are for you!

Children, help Indians! (Помогите индейцам разобрать подарки)

Eatable – in the basket

Uneatable – in the box

Read these words and put them into the basket or into the box!

T1: let’s make a present for Indians! Let’s colour the Indian plume.

T2: P1 – go to the blackboard read and colour it.

Ps:It’sforyou! А дети дарят индейцам раскрашенные головные уборы.

Т2: Вот приблизительно так встретились первые поселенцы в Америке и индейцы. У нас игра, а на самом деле, первым поселенцам было очень трудно на новом мете. У них не было одежды и пищи. И в этот трудный момент индейцы всегда были рядом. Они научили первых Американце выращивать многие овощи и фрукты. Они всегда были рядом и в трудные минуты всегда приходили друг другу на помощь. А через год впервые поселенцы устроили пир – feast, пригласили на него индейцев, а те принесли угощение – индейку и тыквенный пирог. И с тех пор, в память об этом первом празднике на американской земле, американцы празднуют ThanksgivingDay в четвертый четверг ноября. Это очень добрая традиция. Американцы собираются вместе – семья, друзья и устраивают праздничный обед. А центральное блюдо – как вы думаете, какое? – Конечно же, индейка.

Скажите, а у нас в России есть такой праздник, праздник единства?

4.11 – День народного единения.

И нам очень хочется, чтобы этот праздник стал доброй традицией, потому что дружба и единство во все времена – главная ценность любого народа.

Let’s sing a song about Friendship

“The more we get together…”

Thank you, children.

You were the best!

Приложение

ttleli

deri

ixs

nsig

ilek

nikp

tkietn

a tomato

a cat

a potato

a pen

a book

a carrot

an apple

a bike

a cap