Two years ago because of obvious needs we were obliged to review our website that was still and static for a long time.

We never imagined to face such a hard work in terms of contents : it is very difficult to stop and put into words what you are spontaneously led to do during the normal working activity .

Our products are born from your products

Our inventions are shaped by your inventions

Projects of our machines are Made for your ... Future plans.

We can start from here , from this sentence that appeared on our web site referring to "product" section.

For a long time We thought about which kind of our machines could caught an hypothetic visitor or a potential customer attention: the most performing one? The most technological one? The most aesthetically pleasing?

When solution is not immediate found , it means that the Way is the wrong one and it becomes necessary to change the prospective to dealing with the problem .

In fact we immediately realised : that we could never make a list of our best products because in reality we haven't got any.

Our machines are really born from a true exigency of making furniture, always looking for innovative solutions, modern mechanisms and more and more complex workings that represent all the ordinary everyday actions , such as opening a kitchen door, taking a pot from a cupboard, remaking the bed or taking a shirt from the wardrobe.

Ideas, flexibility and perception: these are the objects on which we focalized our attention and put in evidence.

Also for the next Xylexpo exhibition , we found the same difficulty in showing our way to be firm : as we concretely can not show so many types of machines ,

we used our creativity to send a very important message in our opinion :

Strength and quality of the past

Technology for the future

a simple sentence underlining an increasing request of technology and innovation, but with a continuous care to the strength and quality of the past machines .

Enrico Citterio A.

Stema S.r.l. Via A.Volta, 64/E- 22060 Arosio (CO)

Tel.: +39 031 763974 - Fax: +39 031 7600948

Web: http://www.stemasrl.eu E-Mail:

Un paio di anni fa siamo stati costretti per ovvie necessità a rivedere il nostro sito internet che ormai era fermo da troppi anni. Non avremmo mai immaginato di affrontare un così duro lavoro in termini di contenuti: è molto difficile fermarsi e concretizzare in parole quello che naturalmente sei portato a fare durante la normale attività lavorativa.

I nostri prodotti nascono dai vostri prodotti

Le nostre invenzioni prendono forma dalle vostre invenzioni

I progetti delle nostre macchine si realizzano per i vostri ….. progetti futuri

Partiamo da qui, da questa frase che compare sull’intestazione della sezione “Prodotti” del nostro sito.

Per intere serate si è pensato a quali delle nostre macchine potessero catturare l’attenzione di un ipotetico visitatore e potenziale cliente: la più prestante? La più tecnologica? La più innovativa? La più bella esteticamente?

Quando la soluzione non è immediata vuol dire che la strada è quella sbagliata ed è necessario cambiare la prospettiva nell’affrontare il problema.

Infatti, così facendo, fu subito chiaro: non avremmo mai potuto elencare i nostri prodotti più identificativi perché in realtà non c’erano: le nostre macchine nascono veramente da un’esigenza reale di chi fa mobili che è sempre alla ricerca di soluzioni innovative, meccanismi all’avanguardia, lavorazioni sempre più complesse che stanno alla base delle azioni più semplici di tutti i giorni come aprire un’anta della cucina, prelevare una pentola da un cassettone, rifare il letto o prendere una camicia dall’armadio.

Idee, flessibilità ed intuizione: questi sono gli ingredienti su cui abbiamo puntato e messo in evidenza.

Anche per la prossima edizione di Xylepo abbiamo riscontrato la medesima difficoltà nel mostrare il nostro modo di essere impresa: non potendo esporre concretamente innumerevoli tipologie di macchine, abbiamo utilizzato la nostra creatività per lanciare un messaggio per noi importante:

Solidità del passato,

Tecnologia del futuro.

Una semplice frase che sottolinea una crescente richiesta di tecnologia ed innovazione, ma con una costante attenzione alla solidità e la robustezza delle macchine di un tempo.

Enrico Citterio A.

Stema S.r.l. Via A.Volta, 64/E- 22060 Arosio (CO)

Tel.: +39 031 763974 - Fax: +39 031 7600948

Web: http://www.stemasrl.eu E-Mail: